1.       Stereotyp

Na vždy je stereotyp něco dobrého a užitečného. Občas nás opakování některých věcí stále dokola začne unavovat, ale pokud jde o školu, je to velmi prospěšné. Naučíme se díky škole nějakému režimu, že musíme ráno vstát, dojít na čas do školy – pokud ne, dostat za to neomluvenou hodinu – a tak. Jednoduše by nás měla naučit fungovat přes den.
ulička v knihovně


2.       Umět se učit

Tohle není u většiny lidí samozřejmostí, ale nikde jinde se to nenaučíme. Pokud vám nikdy nešlo se učit a spíš vás to nudilo a unavovalo, pravděpodobně se to ani nikdy nenaučíte. Protože to, že píšeme ve škole testy, není jen nějaký výmysl učitelů. Sice neexistuje žádný předmět, který by nás vyloženě naučil, jak se máme učit, ale už se tak nějak předpokládá, že to za tu dobu ve škole pochytíme a budeme to využívat nadále.


3.       Dodržovat termíny

Řekla bych, že tohle je velmi podstatná věc, kterou bohužel ne každý umí. Ve škole dostáváme úkoly, seminárky, referáty, které musí být odevzdané do nějakého termínu. Po nesplnění hrozí pětka, a proto to všechny donutí něco vypracovat. Je to věc, která se nám bude hodit jak v zaměstnání, tak kdekoliv jinde. Je prostě důležité, abychom termíny dodržovali, pro spokojenost obou stran.
zámecká knihovna


4.       Být někde v kuse 8 hodin

Protože škola moc dobře ví, že to stejné nás čeká i v práci. Samozřejmě jen pokud nezačneme podnikat a nebudeme pány svého času. To se ovšem nepoštěstí všem, a proto musíme ve škole bývat klidně až 8 hodin. I když třeba už tu poslední hodinu nejsme schopni nic vnímat, musíme tam stejně vydržet.


5.       Komunikovat

Každý učitel se nás snaží nabádat k tomu, abychom v hodinách odpovídali na otázky, abychom reagovali na to, co nás učí a nebo se třeba zapojovali do diskuzí. Je to velmi potřebná věc, ale ne vždy se to podaří u každého. Asi jsme to každý zažili – ve třídě bývá vždy někdo nejupovídanější, který odpovídá na všechny učitelovy otázky. Tak to ale správně není. Ovšem s tím ten učitel už nic nenadělá.

Categories: Vzdělání